sobota, 12 września 2015

Jungle - dawniej i dziś (my heart Torrini - me head Louise)

Gosia spytała mnie jakiś czas temu, jaka piosenka zawsze pozytywnie mnie nakręca, poprawia mi humor, podnosi mnie na nogi, bez zastanowienia powiedziałam: "Jungle drum", a przecież w gruncie rzeczy wolę pewnie "I feel good", nieważne. Dziś znowu przypomniałam sobie o tej piosence, rykoszetem, gdy katowałam bez sensu i bez powodu (jest to moja wersja, której będę się trzymać) siebie i Małą Mi zupełnie inną dżunglową nutą. W tym rytmie mi się chodzi, jakoś tak wyszło i jest. I nagle pomyślałam sobie, że już trochę nie jestem dziewczyną, która skakała w rytmie "Jungle drum", choć nadal rozwesela mnie ta piosenka, choć nadal to trochę ja. Tyle tylko, że tamten blask tamtego czasu, gdy odkryłam "Jungle drum" Torrini, gdy byłam jeszcze faktycznie bardzo młoda, i miałam nadzieje i naiwności, które zwykle ma się w takim czasie w życiu i które przemijają, bo nie mają wyboru, ten czas przyblakł, nie tylko ścierany przemijaniem, ale i wypalony z różnych przyczyn napalmem z zupełną premedytacją. I teraz... teraz własnie bardziej Emma Louise niż Emiliana Torrini, bo Emma jest trochę metaliczna, jak posmak krwi w ustach, kiedy przygryziesz sobie wargę, trochę sentymentalna i czuła, trochę noir, trochę liryczna nawet, ale zarazem nadal da się skakać i właśnie tak mi się to tłucze w moim obecnym rytmie wewnętrznym i skaczę, i chłoszczą mnie włosy znów posplatane w warkoczyki. I oto proszę: moja własna czasowa, emocjonalna i doświadczeniowa przepaść ukryta w tych dwóch piosenkach, przepaść między sercem, które coraz rzadziej zabieram ze sobą, bo z wiekiem człowiek coraz rzadziej ryzykuje sercem, a głową, która nadal jest jeszcze niewykarczowana i pełna pamiątek, ale rzadziej zwodzi mnie na manowce, choć bynajmniej nie ułatwia zrozumienia każdego z moich irracjonalnych gestów.



In a dark room we fight, make up for our love. 
I've been thinking, thinking about you, about us. 
And we're moving slow, our hearts beat so fast. 
I've been dreaming, dreaming about you, about us. (...)

My love is wasted, sorry for this I never meant to be, 
hurting ourselves, hurting ourselves 
And I'm complicated, you won't get me, 
I have trouble understanding myself, understanding myself (...)


Hey, I'm in love,
My fingers keep on clicking to the beating of my heart.
Hey, I can't stop my feet,
Ebony and ivory and dancing in the street.
Hey, it's because of you,
The world is in a crazy, hazy hue.(...)

Man, you got me burning,
I'm the moment between the striking and the fire.
Hey, read my lips,
Cause all they say is kiss, kiss, kiss, kiss, kiss.
No, it'll never stop,
My hands are in the air, yes I'm in love. (...)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz