poniedziałek, 20 kwietnia 2015

"nie słychać (...), co szepczemy" - znalezione

Przeczytałam to gdzieś kiedyś, nie mając wiedzy ani świadomości, co to znaczy, kto pisał, w jakich okolicznościach, przeczytałam i przepisałam sobie gdzieś, do zeszytów, notatek, zbieranych skrawków na później, bo mnie te słowa jakoś zatrzymały, potem zgubiłam, zapomniałam, a teraz mi się znalazło, przypadkowy tomik w szkolnej bibliotece, kartkuję i jest, te same słowa, ale pamiętam już autora, i wiem, i rozumiem, kim był, ładne słowa, znowu klasyczny poeta (co ja mam ostatnio z tym klasycyzmem?), i wiersz wart jego umierania, mocno osadzony w czasach i wydarzeniach bardzo już odległych, a przecież wszystko to jest teraz, dziś, nadal i jest to także o mnie, o nas.

Osip Mandelsztam " *** Żyjemy tu..."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz