wtorek, 2 grudnia 2014

Czarny Piotruś - tradycja, która stała się kontrowersyjna


Czarne Piotrusie - holenderska tradycja, która wydawała mi się zawsze raczej fajna i zabawna. Od jakiegoś czasu trwają dyskusje, czy aby nie ma ona rasistowskiego charakteru. Jako że zjawisko mnie ani nie dotyczy, ani nie dotyka, bo nie jest to moja tradycja ani też nie jestem osobą, która mogłaby się nią czuć urażona, uporczywie unikam wypowiadania się na ten temat, bo wydaje mi się, że mam znikome lub żadne prawo, aby się w to wtrącać. Na wszelki wypadek jednak, gdyby się okazało, że Zwarte Pieten znikną z holenderskich ulic, takie tam zdjęcie na pamiątkę, jest ono dość stare, jeszcze z czasów, kiedy (przyznam szczerze) nawet przez myśl mi nie przechodziło, że można ten zwyczaj przebierania się za umazanego sadzą pomocnika Mikołaja odebrać jako dyskryminujący (co oczywiście nie oznacza, że taki odbiór jest bez sensu). Trochę jestem ciekawa, jak się to skończy. Znikną Czarne Piotrusie, czy nie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz