czwartek, 22 czerwca 2017

"Ja jestem niezmienny, zmienia się świat wokół mnie." (Sandor Marai "Pierwsza miłość")

Marai jest jak zawsze cudowny, myślę, że mało który pisarz mówi tak intymnie, trafnie i mądrze o człowieku jako jednostce, o jego emocjach, umyśle, uwikłaniu w innych i o wszystkim, co zwykle nazywamy duszą... i na mnie to robi wrażenie, mnie to zawsze dotyczy. To nie jest łatwa lektura, bo Marai jest w warstwie językowej wyrafinowanym, kontemplacyjnym artystą, który każe myśleć, zauważać, czuć... ale to jest znakomita powieść o człowieku, który nie zna ani nie rozumie samego siebie, o starości, która nie przyniosła emocjonalnej dojrzałości, a także samotności, która nie ma granic i sama w sobie staje się swego rodzaju obłędem. "Pierwsza miłość".... świetna powieść.

,,"Jestem smutna" - to nie jest odpowiedź, ale to jest prawda.,,

Sandor Marai "Pierwsza miłość"
Sandor Marai "Pierwsza miłość"

Sandor Marai "Pierwsza miłość"
Sandor Marai "Pierwsza miłość"
Sandor Marai "Pierwsza miłość"
Sandor Marai "Pierwsza miłość"
Sandor Marai "Pierwsza miłość"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz